Empresa (Secra)

En l'empresa Secra, el meu tutor i el que hem manava totes les feines, va ser Sebastian Krüger.

Vaig estar situat en el departament de programació de pàgines web. En aquell moment jo només tenia coneixements de programació HTML, CSS, i una mica de Python.

El primer dia, hem va fer realitzar un script amb una API de Google Maps (JavaScript), el qual, va servir com una prova de nivell, tot-hi que es va sorprendre de què l'acabes amb un dia, no tot en la feina va ser tan senzill.

Hem van encomanar realitzar un projecte el qual requeria coneixements de JavaScript, PHP, JQuery, CSS i HTML, però jo mai havia programat ni amb JavaScript, ni PHP ni JQuery (AJAX) (JQuery NO és un llenguatge de programació, és una *biblioteca de programació).

*Biblioteca de programació: En la informàtica, una biblioteca és un conjunt d'implementacions funcionals, codificades en un llenguatge de programació (ja sigui CSS, JavaScript), que ofereix una interfície definida per a la funcionalitat que s'usa.

Hem van dir que si tenia algun dubte/problema o no sabia fer alguna cosa que ho demanes sense por, però no m'agrada estar demanant tot el temps dubtes així que amb Google i l'editor de text obert vaig començar a programar.

El primer de tot, va ser preparar l'estructura HTML i CSS. (Com a format CSS vaig utilitzar una biblioteca anomenada Bootstrap, amb la qual estalvies molt de temps donant format al codi HTML).

Això hem va dur aproximadament 30 min - 1 hora, va ser el més senzill.

Posteriorment, vaig haver de programar el script.js (JavaScript) de manera que per cada element d'un arxiu JSON, s'introduís una fila més a la taula on sortissin les dades guardades en l'arxiu JSON.

En una web, és necessari tenir separat el contingut (la base de dades i els arxius sol·licitants) de la resta de la web, ja que l'usuari, a l'hora d'obrir la web NO descarregarà aquells arxius.

¿Però com podem editar/afegir/esborrar valor de l'arxiu JSON (la base de dades) si no tenim l'arxiu descarregat de forma local?

- Doncs realitzant una sol·licitud XHR el qual ens realitzarà les sol·licituds.

Abans de realitzar les sol·licituds, necessitam configurar l'arxiu .htaccess i els enllaços virtuals, primer vaig crear un arxiu .htaccess, el qual redirigia qualsevol enllaç inexistent cap a un arxiu .php el qual redirigia totes les sol·licituds cap a enllaços virtuals, si coincidia amb algun enllaç vinculat a una funció. Exemple: "localhost/domain redirigia cap a index.php i aquest, si dedins tenia creada una funcio vinculada al enllaç virtual localhost/domain ho redirigia cap allà, sinó, mostrava el tipic error, 404 not found", els enllaços virtuals eren creats mitjançant una eina anomenada Slim (un framework). El que feies amb aquesta eina era assignar a cada enllaç virtual una funció amb PHP.

Ara, per crear les sol·licituds, entra en joc el JQuery, l'script en JQuery realitza les sol·licituds al enllaç virtual (el qual redirigeix cap a una funció PHP). Aquest tipus de sol·licitud s'anomenen xhr i tendrien aquest aspecte:

function start() {
    $.ajax({
        type: 'GET',        url: 'URL VIRTUAL',        });
}

El type: "GET", "POST", "DELETE" s'anomenen HTTP Methods.

I el següent que vaig haver de fer, va ser programar totes les funcions que m'encomanaven a la feina en el PHP.



Sincerament, ha estat una feina molt entretenguda, he après moltíssim sobre PHP, JavaScript, etc.

I sobretot, el més important, n'he pogut sortir gairebé sol, és a dir, tot el codi l'he escrit jo, excepte alguns molt puntuals amb els que m'ha ajudat un company, però la web ha estat acabada una setmana abans de partir, per tant la última setmana vaig anar afegint funcions addicionals.


No hay comentarios:

Publicar un comentario